söndag 10 april 2011

Un pachet de asprin, mulţumesc! (sau o floare de bacon)

Influensan har hållit mig i sitt grepp, men i lördags gick jag och italienaren ut på restaurangen Caru cu bere. Ett ganska turistigt ställe - men kanske också det mest trevliga turiststället jag har varit på. Stället ligger i gamla stan och, öppnande någon gång i slutet på 1800-talet, och har fantastiska takmålningar. Dock inte i källaren där jag och italienaren fick sitta. Men det var trevligt ändå. Åt min favoriträtt salata de vinete (äggplantssallad) och böngryta med dill (rumänerna älskar dill) till huvudrätt. Min mat var toppad med en morotsblomma. Italienarens med en baconblomma. I bakgrunden spelade en orkester folkmusik med soloinslag av panflöjt. Mitt i alltihopa visades det fotboll på en stor platt-teve.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar